(persbericht)
Stichting Dam (Rotterdams Geld) verviervoudigt het rentevrij krediet voor zakelijke rekeninghouders. Ze introduceert hiertoe per direct drie nieuwe rekeningvarianten die daarnaast meer advertentieruimte en persoonlijke aandacht bieden. Dam versnelt hiermee haar plannen vanwege de actuele problemen bij ondernemingen en zelfstandigen.
De Coronacrisis veroorzaakt grote problemen voor het Rotterdamse bedrijfsleven. Met Dam kunnen ondernemers elkaar en de stad ondersteunen.
Waarom verdween het publiek uit het ontwerpteam van het internet? Deze vraag stelt Marleen Stikker aan het eind van haar boek ‘Het internet is stuk’. Het is een ontnuchterende vraag, die ze niet goed kan beantwoorden. Een vergelijkbare vraag over geld luidde de start van Dam in, 7 jaar terug.
Publiciteit is belangrijk, ook voor DAM. Daarom schakelen we bliksemsnel als het appje van RTV Rijnmond 7 januari binnenkomt: ‘Kan Dam vertellen over het Rotterdams geldsysteem? We maken een uitzending over besparen.’ De groepsapp explodeert en wat een kort interview leek, groeit uit tot 2,5 uur radio op 9 januari en een video-item diezelfde dag in het Rijnmond Nieuws van vijf uur. Gaaf. 2020 begint goed.
Zes maanden terug kopte ik op onze website: ‘Waar veel Rotterdammers zich voor schamen’. Lang heb ik niet hoeven wachten op de respons. Sinds december kopt de nieuwe Stichting Prosperita terug: ‘40.000 jongeren in Rotterdam groeien op in armoede. Wij geven zakgeld.’