Vraag? Antwoord!

Meer weten? Ga naar de  lijst met veelgestelde vragen of gebruik de zoekfunctie rechts bovenin je scherm.

 

Betalen

Ja dat kan. Voeg, naast bijvoorbeeld iDEAL en PayPal, de betaalmethode 'Bankoverschrijving' toe en hernoem deze tot 'DamPay'. Vermeld in de email aan je klanten die deze betaalmethode kiezen de tenaamstelling van je rekening (de publieke naam in je Dam-profiel) en je Dam-rekeningnummer. Je kunt daar ook melden dat levering (verzending of afhalen) volgt na ontvangst van de betaling.

Deelnemers mogen transacties doen die deels in Dam en deels uit andere prestaties bestaan, bijvoorbeeld betaling in euro’s of ruilhandel. De Stichting zal daarvan alleen de betaling in Dam faciliteren.

Nee. Er zullen geen betaalpassen, chipknips, creditcards, betaalkaarten of cheques worden uitgebracht. Er komen ook geen munten of papiergeld.

Je hebt meerdere opties:

  1. Je kunt een link opnemen naar DamPay, onze betaal app. Bijvoorbeeld: https://www.dampay.nl.
  2. Je kunt de QR-code van jouw advertentie op de DamMarkt downloaden en in je webshop tonen;
  3. Je kunt een persoonlijke, 'maatwerk' QR code maken in DamPay, onze betaal app.
  4. Je kunt een link naar je advertentie op de DamMarkt opnemen;

Je klant moet zichzelf aanmelden en zelf jouw profielnaam of Dam rekeningnummer en het bedrag invoeren.

Er zijn 3 opties:

  1. Kijk in je online rekening
  2. Kijk in DamPay
  3. Stel in dat je een mailtje wilt ontvangen bij ontvangen betalingen

Optie 3 stel je in door in te loggen in je rekening. Ga naar 'Voorkeuren' en vervolgens 'Berichten' en vink aan van welke gebeurtenissen je een email bericht wilt ontvangen.

Contactloos betalen kan met DamPay. Pinnen in Dam is niet mogelijk.